Una comisión de expertos participará en la definición del modelo lingüístico escolar. La Mesa técnica encargada de su creación, formada por la Administración y los sindicatos, también contará con la colaboración de estos asesores externos y de la UIB.
El nuevo marco lingüístico se creará a partir del Decret de Mínims, que establece que el 50 % de la enseñanza debe ser en catalán. Este plan de actuación se calcula que podría estar listo a mediados de legislatura.
Entretanto, la Conselleria de Educació aplicará el próximo curso una batería de medidas urgentes. Entre sus planes contempla la elaboración de una guía para orientar a los equipos directivos y a las comisiones de normalización lingüística de los centros.
La directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria F. Alorda, detalló que «en estos momentos se está elaborando la guía y serán los propios centros los que deberán revisar y reelaborar sus proyectos lingüísticos».
Maravillosa ecuanimidad en la en la composicion de la comision... cual es la palabra q mas sale "catalanes"... con eso lo dicen todo.. Es bochornoso q cuatro mandados a dedo por los de siempre tengan q decidir por todos Porque no lo consultan con el pueblo???... no se atreven, antes tiene q adoctrinar Bernat Sureda Garcia: doctor en Pedagogia. Director del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques de la UIB. Expresident del Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB). Joan Melià i Garí: llicenciat en Filologia Hispànica i doctor en Filologia Catalana. Subdirector del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UIB. Exdirector general de Política Lingüística. Miquel Sbert Garau: llicenciat en Filologia Hispànica i doctor en Filologia Catalana. Exdirector general d’Ordenació i Innovació. Nicolau Dols Salas: llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor en Filologia Catalana. Professor titular de la UIB. Membre de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Bartomeu Canyelles Roca: llicenciat en Filologia Hispànica i catedràtic d’institut de llengua i literatura castellanes. Exdirector de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE). Antoni Quintana Torres: llicenciat en Ciències Socials, Geografia i Història. Professor de secundària de ciències socials a l’IES Son Pacs. Autor de l’estudi Integració de llengües. Maria Juan Garau: doctora en Filologia Anglesa. Professora titular de la UIB. Investigadora sobre contextos d'aprenentatge de llengües estrangeres. Bàrbara Sastre Bestard: llicenciada en Filologia Germànica i doctora per la Universitat d’Hamburg. Professora de l’Escola Oficial d’Idiomes de Manacor. Margalida Coll Llompart: diplomada en Educació Primària i llicenciada en Psicopedagogia. Màster en Llengua i literatura catalanes. Mestra especialista en Pedagogia Terapèutica a ESO i professora associada de la UIB. Bartomeu Quetglas Pons: llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor. Professor de la UIB especialista en models escolars europeus. Membre del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació de la UIB.